Наше сьогодення--це зміна ціннісних орієнтацій в освіті,визначення розмаїття кожної дитини,обумовлене зміною освітньої парадигми на гуманістичну:»освіта для всіх, школа для всіх».
З метою покращення адаптації та соціалізації дітей з особливими освітніми потребами у навчальних закладах Ковельського району та розвитку інклюзивної компетентності працівників освіти різних ланок 24 березня 2017 року на базі ЗОШ I-II ст. с.Волошки відбувся семінар-практикум «Організація інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами.Перші кроки.Проблеми та досягнення».
Учасниками семінару-практикуму були педагоги інклюзивного навчання,асистенти вчителів, заступники директорів з навчально - виховної роботи.
Семінар – практикум складався з двох блоків: теоретичного та практичного .У ході роботи якого обговорювалися наступні питання:
- алгоритм дій щодо організації інклюзивного навчання у загальноосвітньому навчальному закладі;
- нормативно-правове забезпечення інклюзивного навчання в Україні;
- основні напрямки діяльності асистента вчителя;
- організація та зміст корекційно-розвиткового супроводу дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються за інклюзивною формою;
- особливості психологічного супроводу інклюзивного навчання;
- готовність вчителя –предметника до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами ;
- роль однокласників учня з ООП у створенні інклюзивного середовища;
- реалізація підходів диференційованого викладання в класі з інклюзивним навчанням;
- ставлення батьків дітей з ООП до інклюзивної освіти.
У практичній частині семінару його учасники відвідали відкрите заняття з математики та корекційно-розвиткове заняття з соціально-побутового орієнтування, а також було проведено соціологічне опитування «Вивчення готовності педагогічних працівників до впровадження інклюзивного навчання у закладах освіти району». Метою якого було вивчення стану готовності педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів щодо впровадження інклюзивного навчання для дітей з особливими потребами в умовах загальноосвітнього простору України.
Учасники семінару мали можливість поділитися враженнями, досвідом та обговорити проблеми ,які виникають в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.
У підсумках роботи семінару – практикуму було зазначено , що ключовий принцип, який лежить в основі інклюзивного підходу, полягає в тому, що школи мають бути відкритими для всіх дітей, незалежно від їх фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних, мовних чи інших особливостей. Школам необхідно знаходити шляхи, які б забезпечували успішне навчання всіх дітей, включаючи й дітей, які мають фізичні чи розумові проблеми .
  
 |